Bounty eilandjes om bij weg te zwijmelen - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Marloes de Graauw / Neeltje Kuijs - WaarBenJij.nu Bounty eilandjes om bij weg te zwijmelen - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Marloes de Graauw / Neeltje Kuijs - WaarBenJij.nu

Bounty eilandjes om bij weg te zwijmelen

Door: Neeltje

Blijf op de hoogte en volg Marloes de Graauw /

28 Augustus 2011 | Indonesië, Semarang

Selamat Sore orang-orang!

Na een veel te lange treinreis in de bisnis kelas met een bobbels onder je kont, zijn wij eindelijk aangekomen in Semarang. Aangezien het 23:15 was ons op het station al laten verleiden voor het nemen van een taxi voor 2 keer de normale prijs. We kwamen aan in Hotel Candi Baru, wat een hotel is met enorme kamers en ook veel nyamuk.
Na een heerlijke nacht bijtanken opnieuw op zn Nederlands gaan wandelen naar het centrum. Gelukkig hadden wij een peta kota geleend in het hotel want we zaten ver buiten de plattegrondjes in onze reisboeken. Wat ons direct opviel was dat het verschrikkelijke heet was, maar na ongeveer 2 uur toch aangekomen bij de VVV. Hier wilden wij graag plannen om de volgende dag naar het Diengplateau te gaan, maar omdat we ook naar de best bewaarde bounty eilandjes van Indonesie wilden, hebben wij dit helaas moeten laten schieten.

De volgende dag opnieuw heerlijk uitgeslapen en ontbeten met pisang en alweer een massage gehad. Ditmaal waren de behandelkamers van elkaar gescheiden door een gordijn. Na afloop van de massage vroeg Neeltje of Marloes ook zo'n "bijzondere"massage had gehad. Ja, zei Marloes, ze heeft mijn gezicht heerlijk gemasseerd. Waarop Neeltje rode koontjes kreeg, omdat bij haar niet haar gezicht gemasseerd was maar haar dada's (zoek zelf maar op wat dit inhoudt). Het had zelfs wat weg van een erotische massage, ware het zonder happy end (helaas zijn hiervan geen foto's in omloop).
Diezelfde avond zijn wij met een minibusje vertrokken naar Jepara en hebben overnacht in een motel met aanwijzingen voor een homecide op de muren.

In alle vroegte stonden wij de 24ste op om met de boot naar de Karimunjawa eilanden te vertrekken nadar we ieder een becak hadden (zie foto). Dat betekende 6 uur lang op wilde zee, maar gelukkig waren wij voorbereid en hadden reisziektetabletjes gekocht welke goed geholpen hebben.
In tegenstelling tot vele andere toeristen die wij meerdere malen kotsend voorbij hebben zien lopen. Aangekomen op het hoofdeiland zijn we samen met 4 Duitsers opzoek gegaan naar een plekje om te overnachten. Dit bleek nog niet zo makkelijk te zijn aangezien in het weekend alles volgeboekt was of het heel erg duur was (1.750.000 rupiah per nacht per persoon) of er geen eigenaar te bekennen was. Uiteindelijk bij hotel Escape uitgekomen, welke direct aan het strand lag en waar wij de enige gasten bleken. Op deze prachtige eilanden hebben wij ons heerlijk kunnen vermaken.

De eerste dag hebben wij heerlijk gezonnebaad en bleken vuurrood verbrand te zijn aan het einde van de dag, waardoor we de dagen erna de zon helaas moesten vermijden.
De dag daarna hebben we samen een scooter gehuurd en hebben ons hele eiland verkend, ware het niet dat wij na 10 minuten reeds met een lekke band (bocor) stonden. Gelukkig kwam Harry om ons te helpen en is Neeltje bij een Indo achterop de scooter een nieuwe band gaan halen. In de tussentijd werd Marloes een oneerbaar voorstel gedaan door Harry waarop zij niet is ingegaan. Ook het tanken is hier in Indonesie anders dan bij ons thuis; het wordt geschonken uit literflessen fanta en sprite en staat buiten op de straat op je te wachten.
Op de laatste dag hebben wij samen met de Duitsers een bootje gehuurd en zijn naar de eilanden Menjangan Kecil, Cemara Kecil en Menjangan Besar gegaan om te snorkelen, papagaaivis te eten en met haaien te zwemmen (dit laatste hebben we toch maar niet gedaan, omdat het ubertoeristisch was).
Aangezien we deze eilandjes zo prachtig vonden en we veel zonsondergangen hebben gezien, hebben we onze mannen toch wel erg gemist.

Op de 27ste zijn we 's avonds weer met de Muria naar Jepare vertrokken en daarna met de bus naar Semarang. Op de 28ste 's avonds zijn we met de trein naar Bandung vertrokken waar we over 1 week met ons echte werk moeten beginnen. Maar tot die tijd slapen we bij rijke locals op de Kampung en krijgen we taalles van Ibu Dien.Daarover hopelijk snel weer meer.

Veel liefs,

xxxxMarloes en Neeltje

• 30 Augustus 2011 - 08:54

Daisy:

Jaloers op jullie mooie vakantiefoto's! Wat een prachtig strand is dat! Als ik uit mijn raam kijk zie ik vooral grijze lucht... Veel plezier nog en succes alvast volgende week! En kijk uit dat je niet voor 4 geiten verkocht wordt ;) (9 lijkt me het minimaal acceptabele)

Groetjes, Daisy

• 30 Augustus 2011 - 09:52

Kees En Liane:

Hoi meiden,
    Wat zijn we jaloers! Hoe mooi kan het zijn. Gelukkig gaan we straks (met jullie) ook veel mooie dingen zien. Goed dat je die mannen afpoeiert, de haaien overslaat en over de massages moet je voortaan ook maar "betere" afspraken maken toch! De foto's zijn weer geweldig we genieten van jullie verslagen.
    xxxxxxx van ons

• 30 Augustus 2011 - 18:58

Mari En Sjan.:

Hoi meiden,wat een mooie verhalen en wat maken jullie veel mee. Wat een mooie foto's,maar wel blijven smeren,anders doet de volgende massage nog meer pijn.Nou meiden veel succes met jullie taalles.Groetjes van ons allemaal uit het Maaskantje.

• 30 Augustus 2011 - 21:00

Henk En Gemma:

Hoi meiden,

Leuk om weer zo'n spannend avontuur van jullie te lezen.
    Het lijkt net alsof wij het zelf ook meemaken.
    Succes met de indonesische les en als je kunt dan gaan we binnekort skypen oke?
    Laat maar even weten wanneer?
    Groetjes van het thuisfront en op naar jullie volgende avontuur.

XXXXX pa en ma

• 31 Augustus 2011 - 06:23

Stefan En Miranda :

hallo damens
    wat heerlijk wat jullie allemaal mee maken echt gezellig daar
    wij zijn nu op vakantie in groenlo
    tocht lekker gennieten van jullie reis verhallen
    super leuk hoor
    groetjes stefan en miranda

• 31 Augustus 2011 - 21:32

Eline:

Ha loes en Neel!

Jullie vermaken je wel!! Leuke foto's weer!
    Wanneer beginnen jullie met de stage?
    beso

• 02 September 2011 - 20:31

Violet:

Hoi Marloes .
    Ik kan me het nu wel voorstellen hoe jullie deze reis ervaren.
    Wow wat een prachtig strand .
    Om jaloers op te zijn.
    Dan is het strand en de zee van turkeye niets vergeleken met dit.
    Zo aan de foto,s te zien genieten jullie er echt van .
    En Marloes zat je comfortabel in de becak? we zien in ieder geval je benen.
    Weer eens wat anders toch.
    Jullie mogen echt trots zijn op jullie zelf. Overal waar jullie tot nu toe geweest zijn kunnen ze jullie niet meer afnemen.
    Geweldig en blijven genieten hoor.
    En succes met de taalles .
    Gr van ons en dikke kussen van oma en opa de graauw.

• 04 September 2011 - 09:57

Kevin:

Haha: goed verhaal! Dada's en oneerbare voorstellen: jullie maken wat mee :)
    Mooie foto's van het strand zeg

x

• 09 September 2011 - 13:53

Han:

Even snel voor de "super-babe" Wat een hotchick daar, ik herken je bijna niet meer.. of komt het door het witte strand dat je zo verkleurt bent? ;) hihi
    IK BEN JALOERS!
    x