Dag huis in Soreang en ziekenhuis; hallo vakantie! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Marloes de Graauw / Neeltje Kuijs - WaarBenJij.nu Dag huis in Soreang en ziekenhuis; hallo vakantie! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Marloes de Graauw / Neeltje Kuijs - WaarBenJij.nu

Dag huis in Soreang en ziekenhuis; hallo vakantie!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes de Graauw /

30 November 2011 | Indonesië, Bandung

Hoihoi allemaal,

Dan zit nu eindelijk ons coassistent zijn erop en begint vanaf nu weer een nieuwe fase van onze reis. Want...onze mannen komen eraan en de vakantie met hen kan beginnen!

LAATSTE WEEK COSCHAP
Maar voordat het zo ver is, willen we jullie nog op de hoogte brengen van onze avonturen van de afgelopen weken. Het coschap in Soreang was er een om nooit meer te vergeten. Omdat het nu was vanwege ons huis met hurkwc en onze nieuwe harige huisgenoot Rebecca (= onze huisrat) of vanwege het wel en wee in het ziekenhuis; het waren een hoop nieuwe ervaringen.
De laatste week in Soreang zijn we eindelijk, weliswaar in de regen, de omgeving van ons huisje eens gaan bekennen en bleken we eigenlijk in een hele mooie omgeving te zitten! Ook zijn we gaan eten bij het restaurant van de moeder van een cogroepgenootje; weer een overstap van ons eigen gekookte prutje naar nasi goreng.
Ter afsluiting van ons coschap hebben we tenslotte nog een presentatie gegeven over onze ervaringen van de afgelopen 3 maanden. Zoals jullie het waarschijnlijk niet verrast, hadden we hier en daar nog wel wat op te merken;)

SINTERKLAAS
Omdat het bijna Sinterklaas is in Nederland en (vooral Neeltje;)) het Sinterklaasjournaal op de voet volgt (ze hoopt echt dat het grote boek van Sinterklaas gevonden wordt!) hebben we hier ook Sinterklaas gevierd met 7 Indonesische studenten! Een paar van hen bleek zelfs 'Sinterklaas kapoentje'al snel onder de knie te hebben! Al zingend en etend van de Nederlandse lekkernijen die onze ouders hadden meegenomen waren Sinterklaas Soomers en Piet Kuijs de studenten een voor een afgegaan om te checken of ze wel zoet waren geweest dit jaar. Toen bleek dat niemand met de zak mee naar Spanje hoefde zijn we met zn allen naar Sint gegaan in de bios hier.

FILMFESTIVAL
Een internationaal filmfestival was georganiseerd en toevallig draaide Sint ook! Gelukkig hadden we niet eerst de film gekeken en daarna Sinterklaas gevierd anders zouden de Indo's toch een ander beeld van Sinterklaas hebben gehad = een moordlustige gek met een leger zombie Pieten. De mooie Sintspullen die de moeder van Neeltje had meegebracht, hebben we daarna gedoneerd aan een kinderdagverblijf waar de kindjes ze kunnen gebruiken tijdens een verkleedpartijtje.
Vanwege het filmfestival hebben we de avond daarna ook nog Loft gezien, een echte Nederlandse film met veel (niet functioneel ?) naakt dus we waren benieuwd wat de conservatieve Indo's daar van vonden...maar ik geloof dat ze het wel konden waarderen.

UITSTAPJES
Echter, qua uitstapjes met de Indonesische studenten is het niet echt soepel gelopen, maar....we hebben ze (dat is al wel even geleden) zover gekregen om met ons te gaan schaatsen! Dat heeft een heleboel leuke foto's opgeleverd die we jullie niet kunnen onthouden!

PLANNING
Wat betreft de plannen van de komende tijd gaan we morgen verhuizen naar een ander hostel. Hopelijk is daar de internetverbinding goed, anders kan het zijn dat jullie wat minder vaak van ons gaan horen. Ook omdat daarna de mannen komen en we gaan reizen. De planning is om vanuit Bandung naar Pangandaran (als ik het goed zeg)te gaan; daar zijn onze ouders ook geweest. Vervolgens willen we naar Yogja en vanuit daar naar Bali. Daarna gaan Neeltje en Nan naar Sulawesi en Ruben en Marloes waarschijnlijk eilandhoppen (Lombok, of toch naar Sumatra).

Omdat we de afgelopen dagen ook met ons visum bezig zijn geweest en we niet weten of we m kunnen verlengen kan het zijn dat we even uit Indonesie moeten, maar daar hopen we niet op! Jullie krijgen het allemaal wel te horen...maar het kan dus zijn dat het vanwege het internet even wat langer gaat duren!

Liefs, Neeltje en Marloes

• 30 November 2011 - 09:13

Roel Van Der Heijden:

Hey Neeltje en Marloes,

Leuk om jullie verhalen te lezen, maar wat ik echt niet snap: schaatsen in Indonesië!?
    Veel plezier de komende weken!

Groetjes, Roel

• 30 November 2011 - 10:17

Marloes De Graauw / Neeltje Kuijs:

@ Roel: Voor bewijs --> zie foto! :D

• 30 November 2011 - 11:48

Esther:

Dag dames,

hahahah... dat is pas een knappe sint en piet!! ZIjn die zelf trouwens ook wel braaf geweest!!

Hopelijk nemen de 4 nieuwe leden nog meer lekkers voor jullie mee!

Reis ze, en tot snel

X

• 30 November 2011 - 11:49

Tante Toos:

Neeltje en Marloes dank voor alle berichten , Ik heb er van genoten.
    Nu nog een fijne vacantie he; met je,
    vrienden en dan weer naar Nederland daar word je weer met welkom ,
    ont haalt ,. dus Neeltje en Marloes .
    Weer welkom thuis
    Tante Toos

• 30 November 2011 - 13:05

Jos Schuurmans:

Dames, vette foto's hoor! Mooie verhalen ook, wordt dalijk nog wennen hier in Nederland!

Groetjes

• 30 November 2011 - 15:03

Kees En Liane:

Deze nederlandse sint en piet hebben genoten van jullie verhaal.
    Wat gingen jullie met onze indo collega's aan de haal.
    Met jullie vriendjes nog veel pret en achter jullie coschap is nu een punt gezet!

• 30 November 2011 - 18:23

Mari En Sjan.:

Hoi meiden,wat een leuke verhalen en foto;s.Gelukkig zijn jullie Sinterklaas niet vergeten nu nog kerst en oud en nieuw samen met jullie mannen vieren.Geniet samen van de wel verdiende vakantie.Groetjes van ons allemaal hier!

• 30 November 2011 - 19:28

Stefan En Miranda :

wat weer gewildig verhaal weer
    en geniet er lekker nog van je vakantie
    groetjes uit het koude nl

• 30 November 2011 - 21:53

Ank En Herman:

Ha Neel en Marloes, nog even, nog even, dan zijn ze er...de mannen.. en dan bedoelen we niet Sinterklaas en Zwarte Piet.
    Nan wordt al zenuwachtig , gelukkig hoeft hij zich niet meer druk te maken om zijn afstuderen.
    Het is te hopen dat jullie geen last krijgen van veel regen tijdens de vakantie. Jullie hebben het zo verdiend!
    Wij zullen er af en toe een schietgebedje voor doen (maar of er ook naar ongelovigen wordt geluisterd..dan zal ik ook af en toe maar gewoon duimen). Heel veel plezier voor de laatste etappe!
    XXank

• 01 December 2011 - 17:59

Sanne Lamont:

Veel plezier straks met de mannen!

• 01 December 2011 - 22:04

Pieter En Mariette.:

Fijne vakantie Marloes en Neeltje.
    Geniet ervan.
    We horen de verhalen wel van Ruben en jou bij terugkomst.
    Groetjes.

• 04 December 2011 - 02:08

Eline:

Meiden, wat een belevenissen weer! Wat goed dat jullie sinterklaas vieren daar zeg:) Geniet van jullie vakantie en tot snel!!

• 04 December 2011 - 20:36

De Jochempjes:

Hoi meiden.
    Het waren prachtige verhalen!!!!!
    Veel reisplezier met jullie mannen.
    Groetjes Jack, Nancy en Sam

• 06 December 2011 - 18:43

Fam Van Osta:

hoi lieve meiden
    Als jullie dit lezen zitten de mannen al in het vliegtuig. Spannend allemaal.
    De verhalen waren geweldig om te lezen. Jullie zijn het vrijgezellen leven goed doorgekomen. Nu nog een maandje lekker genieten met de mannen en dan weer naar nederlande bodem. WE kunnen niet wachten om jullie weer te zien en ook al onze verhalen weer met jullie te delen. Nou meiden nog veel plezier en nog lekker genieten daar. Kusjes van ons allemaal. Ps. Nou marloes het is echt speciaal om opa, oma en tante te zijn, hij is super. liefs ook voor jullie mannen.

• 10 December 2011 - 07:53

Wouter Blox:

Hoi Neeltje en Marloes,

Wat een geweldige reis maken jullie! Ik lees jullie verhalen steeds met veel plezier, wat een prachtig land is het daar en wat een ervaring moet het zijn! Ben benieuwd naar alle verdere verhalen als jullie straks terug zijn! Geniet van jullie welverdiende vakantie!

Groeten Wouter