Zwoele, regenachtige nachten in Indonesië! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Marloes de Graauw / Neeltje Kuijs - WaarBenJij.nu Zwoele, regenachtige nachten in Indonesië! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Marloes de Graauw / Neeltje Kuijs - WaarBenJij.nu

Zwoele, regenachtige nachten in Indonesië!

Door: Neeltje

Blijf op de hoogte en volg Marloes de Graauw /

18 December 2011 | Indonesië, Jogjakarta

Sinds ons vorige verslag zijn de vriendjes eindelijk ook gearriveerd in Bandung, wat een heerlijke hereniging! :)

Natuurlijk was het onze taak om onze mannen rond te leiden door Bandung! Dus voor de derde keer de voorstelling in Saung Angklung bekeken (tijdens een tropische moesson-bui), voor de tigste keer gewinkeld (voor de mannen dus!) en voor de laatste keer bij de beste eettentjes uit Bandung gegeten :D
En daarna was het toch echt tijd om Bandung vaarwel te zeggen en te beginnen aan onze (welverdiende?) vakantie. Eigenlijk raar om na zo'n lange tijd een stad te verlaten waar je een flinke tijd hebt doorgebracht... maar zowel Marloes als mij deed het niet zoveel, dus blijkbaar is Bandung toch niet zo'n thuis geworden als misschien verwacht...

Op doorreis naar Yogjakarta eerst Pangandaran aangedaan. Een dorpje aan de zuidkust van Java, dat in 2006 werd opgeschrikt door een tsunami (640 van de 2.500 bewoners verdronken of nooit meer iets van vernomen). Ookal is het al 5 jaar geleden nog steeds zijn er veel huizen niet opgebouwd, hoewel er wel de meest prachtige hotels te vinden zijn! Verder is de Green Canyon een echte trekpleister: een blauw-groene rivier met een prachtige 'Blue Lagoon'-achtige oorsprong in een soort grot. Met de boot kun je een eind komen, maar het laatste stukje moet je zwemmen.... wow, echt prachtig! Helaas dat we geen waterdichte camera in ons bezit hebben, dat had zeker super-foto's opgeleverd! De tweede dag aan de kust een jungle-trek gedaan: vier uur lang zweten, zweten en nog eens zweten! Maar onderweg wel wat leuke planten en dieren gespot, waarvan we even moeten noemen dat wij een echte schorpioen geaaid hebben :)

Drie dagen geleden in Yogja aangekomen, zodat de mannen de echte trekpleisters van Indonesië (Borobudur en Prambanan tempels) ook konden bezoeken. Marloes en ik hebben die ochtend een tour gedaan, waarbij we kennis hebben gemaakt met traditionele geneeskunst. Allereerst naar een traditionele markt gegaan waar een oud vrouwtje kruidendrankjes maakte tegen allerlei kwalen, zoals menstruatiepijn, keelpijn, buikpijn en drankjes waar je erg slank van wordt! Ook voor ons werd een drankje gebrouwen, dus ons kan nu niets meer gebeuren ;)
Daarna gemasseerd door blinde masseuses. Dit is een bijzonder project in Indonesië, omdat er voor blinden weinig mogelijkheden zijn om geld te kunnen verdienen, behalve bedelen op straat. De meningen over de massage waren verdeeld, maar beiden hebben we nog beurse plekken op zowel bovenarmen (de bekende kipfilé-tjes) en billen.

Nog steeds merken we dat elke Indonesiër hier in Yogja iets van je wil. Alle contact begint met een vriendelijk gesprek, maar binnen enkele minuten komt meestal de aap uit de mouw en wordt je een poppenmakerij of batikfabriek binnengeduwd. En denk je een goede deal gemaakt te hebben met een becak-driver (Indonesisch voor riksja), dan blijk je niet eens afgezet te worden in de zilver-buurt, maar gewoon bij de eerste de beste zilver-winkel en moet je vervolgens extra betalen om toch te komen waar je in eerste intstantie heen wilde :P
Wel heeft het leuke plaatjes opgeleverd met de mannen, die natuurlijk ook even een becak wilden besturen. Helaas was Nan iets te enthousiast en brak de trap-as van onze luxieuze bak-fiets, waardoor de tour nog ietsjes duurder werd :P

Al met al vermaken wij ons hier prima! Vanavond vliegen we naar Bali en proberen daar ons visum nog eenmaal te verlengen. Afhankelijk van de duur hiervan gaan we door naar Lombok en van daar uit zullen onze wegen scheiden naar Sulawesi en Flores/Komodo.

Heel veel zin in!
Die laatste 3 weken zijn zeker zo om!

Heel veel liefs,
Marloes en Neeltje

• 18 December 2011 - 10:31

Kees En Liane:

Meiden en jongens,

Voor je het weet is de trip weer voorbij ,dus genieten !!

Selamat hari natal

• 18 December 2011 - 14:12

Stefan En Miranda :

hallo wat leuk om elke keer die verhallen te lezen
    we haden ook al verhallen gehoord van henk en gema super leuk hoor
    geniet nog lekker van je laaste 3 weekjes groetjes uit het koude schijndel stefan en miranda

• 18 December 2011 - 19:04

Henk En Gemma::

Hallo met z'n vieren. Wat een stel gezellige foto's hebben jullie weer gemaakt.
    We kunnen ons die warmte niet meer zo goed voor de geest halen, nu het hier zo fris is geworden.
    De warmtebuien zijn nu ook veel minder.
    Dus alles heeft zo z'n voordeel.
    Nu zullen jullie dit land van een leuke kant gaan bewonderen, en lekker met de vriendjes erbij, dan is het NOG veel mooier.
    Geniet, nu het nog kan, en dan zien we jullie weer spoedig in het nieuwe jaar.Een dikke kus voor jullie allemaal.xxxx Groetjes, ons.

• 18 December 2011 - 19:14

Es:

Zo te zien weer helemaal happy, nu de mannen er weer zijn! Geniet van de laatste weken, jullie hebben het echt wel verdiend hoor !!!!

Dikke knuffel (ook een beetje voor de mannen :) )

• 18 December 2011 - 19:14

Pauline:

Hey,

Echt super leuk jullie verhalen te lezen in Indonesië.. Ook al zitten wij nu ook in een tropen coschap, Afrika is toch echt heel anders maar kan me jullie verhalen echt goed voortellen.. Geniet nog van het reizen en tot in Nederland :P

xxx pauline

• 18 December 2011 - 21:04

Mari En Sjan.:

Hoi daar allemaal wat een leuk verhaal en mooie foto"s en jullie genieten er volop van.Verder wensen wij jullie fijne feestdagen en een goed begin van het nieuwe jaar.Dus nog een fijne vakantie en tot gauw.Groetjes van ons allemaal uit het natte Maaskantje.

• 18 December 2011 - 23:11

De Marlisa's:

Hoi hoi! Leuk om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Leuke foto's! Geniet er lekker van die laatste vakantieweken! X

• 19 December 2011 - 01:57

Maud:

Dat klinkt allemaal goed!!! Grappig, wij zijn gisteren vertrokken uit onze ´stad´ en ook dat afscheid viel ons niet zo zwaar.. Succes met het uithangen van de toerist en geniet ervan! Xx

• 19 December 2011 - 11:22

Ine:

Hallo vakantievierders, jullie zien er gelukkig en vrolijk uit.
    Dat wordt weer eens iets anders, kerst en nieuwjaar vieren onder de zon.
    Geniet er nog een paar weken van, en alvast proost op het nieuwe jaar.
    Jan en Ine

• 19 December 2011 - 22:47

Ome Rini, Wijbosch:

Ik hoop dat jullie veel genieten van de mooie tijd en belevenis.
    Nu dd 19 dec. tijd 11:45uur valt hier wat fijne sneeuw dus maak er daar wat moois van.
    Veel plezier. Grts. Rini

• 28 December 2011 - 14:49

Fam Van Osta:

Hoi allemaal,
    Eindelijk weer samen. De kerst gevierd in een ander land en waarschijnlijk met zon.
    Weer een ervaring rijker.
    Nou meiden en jongens de laatste loodjes ( hopelijk niet de zwaarste) op naar het nieuwe jaar en dan zien we jullie weer. Hebben ze daar ook vuurwerk? We zullen hier een vuurpijl voor jullie afsteken en we denken aan jullie.
    Geniet nog even nu het nog kan en tot volgend jaar. Alvast gelukkig nieuwjaar vanuit het koude roosendaal
    Groetjes en liefs fam van Osta