Eerste dag in warm Indonesië - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Marloes de Graauw / Neeltje Kuijs - WaarBenJij.nu Eerste dag in warm Indonesië - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Marloes de Graauw / Neeltje Kuijs - WaarBenJij.nu

Eerste dag in warm Indonesië

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes de Graauw /

10 Augustus 2011 | Indonesië, Jakarta Pusat

Selamat malam!

Na een lange reis (vooral het wachten in Dubai, is overigens wel een hele mooie luchthaven) met lekker eten zijn we dan uiteindelijk in Jakarta aangekomen! Het is een drukke stad met veel smog, maar er zijn ook een heleboel dingen te bezoeken. Op het vliegveld stond Rico ons al op te wachten en na 2 uur waren we eindelijk bij ons hostel. Mooie kamer en een indonesian style kamar mandi met schepemmer, maar gelukkig ook met een koude douche. En daar zijn we blij mee, want het regent misschien niet maar door al het zweten lijkt het af en toe wel zo!

Vanochtend lekker ontbijt gehad met brood en zoete selai nanas (ananas-jam) en chocoladespread..en meloen; lekker zoet allemaal..daar houden we wel van! Daarna naar centraal Jakarta gegaan met de local bus (toen we die uiteindelijk na 1 uur gevonden hadden tenminste dmv gebrekkig bahasa indonesia) en een overstap naar een luxere bus. Een reis van 2 uur voor bijna 1 euro retour per persoon! Toen overweldigd door de warmte hebben we zwetend en al onze toevlucht gezocht in het monument nasional...een heerlijk nationalistisch gebeuren natuurlijk met museum en uitkijktoren over Jakarta, waar we natuurlijk op zijn geweest. Daar zijn we ook 1000 keer gefotografeerd, want ja wie heeft hier blanke zwetende dames met blond haar en blauwe ogen gezien? Ook zijn we 1 keer ten huwelijk gevraagd zo ongeveer...maar we waren al getrouwd hebben we maar gezegd.

Daarna naar de Istiqlal Masjid (moskee) geweest; 400 hectare en 200.000 mensen die daar bidden tijdens de Ramadan. Neeltje in een mooi gewaad (islam proof, waarvan natuurlijk een foto is gemaakt) en Marloes in een sjaal hebben we een rondleiding gehad, toch best indrukwekkend vooral nu het natuurlijk Ramadan is. Daarna naar het Gambir stasiun voor treinkaartjes voor morgen 11-08 naar Bandung. Daar een kort bezoek en vervolgens naar Yogya en de Borobudur om vervolgens nog naar Malang te gaan. Ons reisschema is nog aan allerlei veranderingen onder hevig..dus mocht er wat veranderen dan krijgen jullie een update.

Zometeen gaan we wat eten hier bij een local tentje en dan gaan we ons bed weer in! Tot mail ze weer!

Sampai jumpa lagi! (tot ziens)

xxx Neel en Marloes

Nog wat info:
Onze indonesische SIM al meteen op de eerste dag gratis gekregen en is al wel geactiveerd maar nog niet opgewaardeerd. Bellen en smsen hier naartoe is goedkoper vanuit Nederland. Het nummer is: +62-8978382114

Het tijdsverschil is 5 uur.

Internet is hier niet overal voor handen, we zitten nu in de Mac Donalds (oftewel Mac Dee zoals ze hier zeggen) dus we weten nog niet wanneer het volgende berichtje zal zijn.

Liefs en tot snel!

• 10 Augustus 2011 - 12:25

De Marlisa's:

Goed om te horen dat de reis goed is gegaan! Leuk reisverslag van dag 1! Geniet maar van al dat lekkers, wij krijgen al trek! ;) Welterusten voor straks.
    groetjes vanuit een minder warm oord
    (ik heb het hier zelfs n beetje koud op kantoor...)

• 10 Augustus 2011 - 12:56

Bram:

Selamat malam!

De taal al eigen aan het maken zo te merken:).
    Is het daar 5 uur later of vroeger?

Heel veel plezier nog.

Sampai jumpa lagi!

• 10 Augustus 2011 - 13:13

Roel:

:) nog een cultuur shock gehad? Klinkt allemaal al als een groot avontuur! Geniet ervan! Roel

• 10 Augustus 2011 - 14:38

Tante Marianne:

Jullie zijn al echt aan het genieten.
    Ik ben al we nieuwsgierig naar de foto's vooral die bij de moskee natuurlijk. Nou zweet ze nog lekker en tot schrijfs.

Sampai jumpa lagi
    Oudoe tante fief

• 10 Augustus 2011 - 15:34

Kees En Liane:

Hoi lieve meiden, nou op zo'n eerste dag hebben jullie al veel meegemaakt!
    Zelfs ten huwelijk gevraagd, ha, ha. Doe maar niet met die locals, die van jullie zijn veel leuker, liever etc.
    Zo te lezen valt er een heleboel te genieten naast al dat gezweet. We kijken weer uit naar jullie volgende berichtje (en foto's natuurlijk).
    veel liefs van ons

• 10 Augustus 2011 - 18:20

Henk En Gemma::

Een goede maar lange reis gehad, en dan een keurige kamer met toebehoren dat is heel fijn voor jullie.
    Hoe laat in de ochtend begint ook alweer die stem met muziek? (islam)Heel vroeg, hè? Dan ben je meteen goed wakker, denk ik.
    Geniet met volle teugen, groetjes en een dikke kus voor jullie alletwee.

• 11 Augustus 2011 - 07:26

Bas En Martje:

Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal al meegemaakt hebben!

Heeeeeel veel plezier, geniet ervan!

Liefs

Marloes de Graauw /

Hallo allemaal! Wat leuk dat jullie een kijkje komen nemen in ons dagboek. Hier gaan wij heel veel verhaaltjes en foto's zetten, zodat ook jullie in het koude kikkerlandje kunnen zien hoe leuk wij het hebben in Indonesie! Wij vinden het heel spannend, vlinders in de buik, tranen achter te ogen, maar zijn vooral erg benieuwd hoe het er daar in Indonesie in het echt uitziet! Heel veel liefs, Marloes en Neeltje Tip: Als je iedere keer een mail wilt krijgen wanneer wij een nieuw stukje geschreven hebben, meld je dan links in het kader aan voor onze nieuwsbrief met je e-mailadres!

Actief sinds 04 Aug. 2011