Reis naar het 'koude' Bandung. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marloes de Graauw / Neeltje Kuijs - WaarBenJij.nu Reis naar het 'koude' Bandung. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Marloes de Graauw / Neeltje Kuijs - WaarBenJij.nu

Reis naar het 'koude' Bandung.

Door: Neeltje

Blijf op de hoogte en volg Marloes de Graauw /

11 Augustus 2011 | Indonesië, Batavia

Hoi lieve allemaal,

Omdat we nu weer een gratis wifi hebben gevonden updaten we meteen maar weer. Wie weet of wij de komende dagen internet-toegang hebben :)

Vandaag zijn wij vanuit de wijk Kemang, Jakarta, naar Bandung gereisd. Het was dezelfde reis als gisteren (dus met de 2 busjes), maar nu dus met bagage... wat een gedoe! En de hitte maakt het er dan ook niet beter op. Geen drinken mee voor tijdens de busreis, dus toen we op stasion Gambir, Jakarta, aankwamen waren we van binnen bijna uitgedroogd en zagen er van buiten uit alsof we net gezwommen hadden!
Natuurlijk hadden wij als echte backpackers kaartjes gekocht voor de 2de klas (= zonder airco). Dat ging aardig met de verkoelende drankjes, maar Neeltje had na 1,5 uur alweer geen druppel meer te drinken en zweette zich het apelazerus (zie foto!). Marloes trok het trouwens ook niet helmaal, maar daar hebben we niet zo'n 'prachtige' foto van ;)
Verder wel een erg mooie treinreis naar Bandung: eerst een troosteloos uitzicht op de sloppenwijken van Jakarta met daarna prachtige sawa's (rijstvelden) met piepkleine dorpjes er tussen in.

Bij aankomst in Bandung direct aangesproken door tig taxi- en bajaj-bestuurders die ons natuurlijk wel even (gratis) wilde brengen naar ons hotel. Aangezien het slechts 400m lopen was hebben wij toch maar bedankt en direct een korte kennismaking gemaakt met Bandung. Eerste indruk: VIES! En zoals ook onze lonely-planet al voorspelde: "After the bottle-green hills of Cibondas and the Puncak-pass the sprawling bulk of Bandung hits you like a baseball-bat across the back of the head. Once the Paris of Java, the city is now a throng of congested, polluted streets and endless suburbs, and any romantic motions of colonial glamour have long disappeared."
Na in ons beste Indonesisch om een plattegrond te hebben gevraagd (peta kota) eens gekeken of we het Dr. Hasan Sadikin Hospital (hier bekend onder rumah sakit = huis van de zieken) konden vinden... dat leek op het kaartje verdomde dichtbij, maar niets bleek minder waar... Ongeveer 5 keer bijna aangereden en voorbij tientallen bedelende mensen het ziekenhusi via de achterkant bereikt... nou, deze kant WIL je niet zien! Maar toch ook de hoofdingang gevonden en deze ziet er prima uit (helaas nog geen foto's van).

Hierna een flinke wandeling gemaakt naar de welbekende Jalan Braga en hier heerlijk genoten van een sate ayam (kip-sate) en een verse vruchtenshake, waarna wij de avond heerlijk hebben afgesloten met een mocktail (een cocktail zonder alcohol --> foto's hiervan volgen nog)!

Morgen gaan we eens kijken of we alvast wat kunnen regelen wat betreft een talencursus. En of we ook onze BAKTI kunnen vinden, waar we vanaf begin september zullen logeren. Wij zijn benieuwd!

Tot heel snel!

• 11 Augustus 2011 - 16:17

Kees En Liane:

Nou meiden dat ziet er aardig verhit uit. Dat belooft wat! Leuk om wat foto's van jullie te zien. Jullie zien er goed uit. Wel genoeg drinken meenemen voortaan hè.

liefs van ons

• 11 Augustus 2011 - 18:28

De Marlisa's:

Super foto Neeltje! Wij begrijpen dat het wennen is aan het klimaat ;). Maar dat komt vanzelf goed!
    groetjes, van ons allemaal xx

• 11 Augustus 2011 - 20:26

Marlotte:

Heej Neeltje,
    Leuk om te lezen wat jij allemaal mee maakt daar. Ik ga het zeker volgen;)
    De mooiste foto zou ik laten zien aan jou fan patienten;)

Gr, Marlotte

• 12 Augustus 2011 - 03:06

Melle:

Genieten he Neel! Ik weet niet of ik het nog ga redden om je op te zoeken.. We zijn nu nog in het prachtige Lombok! Echt een aanrader... en gaan morgen via Bali (3dagen) naar Oost Java... Misschien ook nog tracking doen op de BROMO... ik sms je in die dagen dan even! Mocht je ergens in de buurt zijn dan kan ik je nog even een knuffel brengen! Zo niet dan een dikke knuffel vanuit hier :)! KUs Melle

• 12 Augustus 2011 - 10:57

Henk En Gemma::

Jeetje, het is daar wel erg warm, zeg.
    In de maand oktober ook?
    Succes bij het zoeken naar jullie toekomstige logeeradres, en ziekenhuis.
    Ben benieuwd naar jullie volgende foto's. Liefs, ons.

• 13 Augustus 2011 - 10:44

Graauwtjes:

wij blij dat jullie veilig zijn aangekomen. Leuke foto's en nu naar de volgende uitdaging.

groetjes ome Fons ,tante Sabine, Mitchel, Evy, Robein en natuurlijk onze Guus

Marloes de Graauw /

Hallo allemaal! Wat leuk dat jullie een kijkje komen nemen in ons dagboek. Hier gaan wij heel veel verhaaltjes en foto's zetten, zodat ook jullie in het koude kikkerlandje kunnen zien hoe leuk wij het hebben in Indonesie! Wij vinden het heel spannend, vlinders in de buik, tranen achter te ogen, maar zijn vooral erg benieuwd hoe het er daar in Indonesie in het echt uitziet! Heel veel liefs, Marloes en Neeltje Tip: Als je iedere keer een mail wilt krijgen wanneer wij een nieuw stukje geschreven hebben, meld je dan links in het kader aan voor onze nieuwsbrief met je e-mailadres!

Actief sinds 04 Aug. 2011