Racen voor de trein naar Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Marloes de Graauw / Neeltje Kuijs - WaarBenJij.nu Racen voor de trein naar Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Marloes de Graauw / Neeltje Kuijs - WaarBenJij.nu

Racen voor de trein naar Jogjakarta

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes de Graauw /

13 Augustus 2011 | Indonesië, Jogjakarta

Nadat we de vorige avond nog lekker aan het zwemmen waren geweest en thee hadden gedronken, was de ochtend daarop minder relaxt! Om 06:39 werden we 45 minuten te laat wakker en hadden we nog maar 21 minuten om bij het treinstation te komen dat toch nog een stukje van ons vandaan was m.n. als je veel bagage hebt. Gelukkig was Neeltje uber snel en heeft Marloes met haar papbenen het nog net kunnen redden. Vandaar de brakke foto's in de trein. Gelukkig konden we nog wat slaap inhalen tijdens onze 7 uur durende reis: zie slapende Neeltje met verstopte neus (helaas niet op de site vanwege veto van Neeltje). Een mooi landschap met palmbomen en kokosnoten ging aan ons voorbij en toen we wakker waren hebben we daar ook van genoten.

Toen we aankwamen op het treinstation van Jogjakarta duurde het niet lang voor onze hostess ons kwam ophalen. Daarna naar het hostel gebracht en omdat de kamer die we eigenlijk hadden was volgeboekt hebben we nu voor 1 nacht een luxere kamer met marmeren tegels, tv, pc en badkamer met ligbad! Dat vinden wij natuurlijk niet erg;)

Toen we eenmaal al onze spullen weer hadden weggestopt zijn we de stad gaan verkennen en hebben we Durian gekocht. Het stinkt als de ziekte en is ook verboden in sommige bussen en hostels...maar wij wilden natuurlijk weten hoe het smaakte. En dat kan ik je vertellen: het lijkt alsof je een bedorven ui aan het eten bent! Ook wat dragonfruit gekocht en dat gaan we morgen opeten...hopelijk bevalt dat beter:)

Ook nog bij de locals gegeten..een restaurantje waar je anders nooit iets zou gaan eten, maar op aanraden van de hostess hebben we heerlijk gegeten: neeltje iets met rund en marloes iets met garnalen (hothot). Maandag naar de Borobudur dus dan laten we weer wat van ons horen!

Veel liefs van ons!

xxxx Neeltje en Marloes

ps: we hebben hier wifi dus een skypedate kan geregeld worden:)

• 13 Augustus 2011 - 19:16

Kees En Liane:

hoi lieverds,
    Jogja is dus een mooie plek. jullie hebben veel leut kunnen we op de foto's zien. En het eten is ook geen probleem, hoewel 'hot hot'. Wie maakt toch die foto's waar jullie allebei opstaan ? XXXXXXX

• 13 Augustus 2011 - 19:24

De Marlisa's:

Wij leren hier ook van! Durian moest ik even googlen hoor! Jullie kunnen nu zeggen 'been there done that'. Dat lijnen wordt niets meer dat zie ik wel...;) Geeft niets hoor, geniet er maar lekker van!
    O ja en dokter Neeltje... Jade reageert behoorlijk heftig op muggenbulten, bergen worden het!! Vandaag een klamboe aangeschaft. Maar heb jij nog tips om de bulten wat eerder te laten slinken? liefs, de Marlisa's

• 13 Augustus 2011 - 19:47

Aniek En Jos:

Vette verhaaltjes en vooral leuke foto's! vooral de close-ups ;)

Have fun, voor je het weet is het voorbij! (uit ervaring..)

• 14 Augustus 2011 - 08:00

Mari En Sjan Kuijs.:

Hoi meiden,leuk om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben.Wij gaan jullie zeker volgen van uit dit nat kikkerlandje.Veeeel plezier met jullie volgende avontuur.Groetjes van ons allemaal.(leuke foto"s hoor )

• 14 Augustus 2011 - 10:33

Tante Fief:

Hoi meiden

Zo te zien en horen hebben jullie het reuze naar jullie zin. Lekker genieten daar nog straks heb je er misschien geen tijd meer voor. Als ik naar jullie foto's kijk is het weer daar beter dan hier in nederland. Bij ons regent het heel veel. Nou meiden nog veel plezier en tot de volgende keer.
    Groetjes van ons allemaal.

• 14 Augustus 2011 - 11:18

Henk En Gemma::

Nou Neeltje en Marloes, jullie kunnen dat nog wel een tijdje volhouden als ik alles zo lees.
    En zo'n zwembad daar, helemaal voor jullie alleen?
    Geweldig hoor, nog veel plezier en tot het volgende verslag. Groetjes, ons.

• 14 Augustus 2011 - 12:52

Stefan En Miranda :

hallo wat heerlijk verhaal
    ik via je hyves weer waarbenjij kom
    heel veel plezier daar
    groetjes stefan en miranda

• 14 Augustus 2011 - 14:38

Kevin:

Ziet er goed uit dames!

• 14 Augustus 2011 - 21:11

Tom Violet Britt Tim:

Hoi Marloes en Neeltje
    We zijn erg blij om jullie zo happy te zien
    Leuke foto hoor.
    We hopen dat jullie enorm gaan genieten
    In de periode dat jullie daar zijn.
    We blijven jullie zeker volgen.
    Veel plezier met jullie volgende trip.
    En goed eten en drinken daar hé
    liefs Violet Tom Britt dikke kus van TIM

• 15 Augustus 2011 - 09:08

De Jochempjes:

Ha die meiden,
    Wat een stunt,wie verslaapt zich nu!!
    Leuke foto' s, leuke verhalen!
    Er schuilen echte schrijvers in jullie.
    Liefs uit het ietwat zonnige Gastel

• 15 Augustus 2011 - 11:25

Anneleen:

Hallo dames!
    Wat hebben jullie in een week al veel meegemaakt, het ziet er in ieder geval super uit.. Genietse van de wamte, het is hier pet.
    Tot het volgende verslag!
    Liefs Anneleen

• 15 Augustus 2011 - 17:33

Eline:

He girls!!
    Leuk jullie verhalen te lezen!! Relaxte foto´s hoor!! Even vakantie houden mag ook wel na dat vele werken in Nl.
    Wat is jullie skypenaam? Hier werkt skype supergoed;) x

• 15 Augustus 2011 - 21:38

Jo Kuijs:

Stond ik maar in jullie schoenen.
    Wat een leerzaam avontuur.
    Wat hebben we het in nederland toch goed, nietwaar!

Heel veel plezier. Ik volg jullie elke dag.

• 17 Augustus 2011 - 21:39

Herman En Ank:

Het lijkt hier ook eindelijk goed weer te gaan worden, dan kunnen we ons iets beter voorstellen hoe jullie daar zweten.
    Die Durian lijkt me echt niks, maar verder zullen jullie vast veel nieuwe lekkere,exotische dingen leren eten. Wel uit blijven kijken, h?
    We kijken regelmatig op de site. Ben benieuwd of Melle jullie nog opzoekt...
    Liefs en geniet!

• 23 Augustus 2011 - 13:59

Joze Goossens:

hoi dames

fijn dat zo goed gaat met jullie ,geniet er maar van.maar zal wel lukken zo te zien..groetjes

Marloes de Graauw /

Hallo allemaal! Wat leuk dat jullie een kijkje komen nemen in ons dagboek. Hier gaan wij heel veel verhaaltjes en foto's zetten, zodat ook jullie in het koude kikkerlandje kunnen zien hoe leuk wij het hebben in Indonesie! Wij vinden het heel spannend, vlinders in de buik, tranen achter te ogen, maar zijn vooral erg benieuwd hoe het er daar in Indonesie in het echt uitziet! Heel veel liefs, Marloes en Neeltje Tip: Als je iedere keer een mail wilt krijgen wanneer wij een nieuw stukje geschreven hebben, meld je dan links in het kader aan voor onze nieuwsbrief met je e-mailadres!

Actief sinds 04 Aug. 2011